#PROTIP to cykl postów przeznaczonych dla twórców, którzy starają się wybić w świecie muzyki.  Jeśli śpiewasz, grasz w zespole, tworzysz beaty, produkujesz, remixujesz, coverujesz lub po prostu chcesz by usłyszał o Tobie ktoś więcej niż znajomi – w tej serii znajdziesz garść przydatnych wskazówek.

Na początek ustalmy jedną rzecz – wszystko, czego się dowiesz w tej serii to moje własne przemyślenia dotyczące tego jak wypromować swoją muzykę w Internecie. Nie uważam się za muzyczne guru, nie pracuję w branży, daleko mi do kunsztu dziennikarza muzycznego, a przede wszystkim wierzę w to, że każdy ma swój gust i musimy się z tym po prostu pogodzić. Od 4 lat prowadzę tego bloga, który, stał się wystarczająco popularny by zostać zauważonym przez muzyków/wytwórnie/promotorów, co równa się codziennej fali submitów. I uwierzcie mi, że przez taki czas można wysunąć kilka prostych wniosków zwłaszcza jeśli pracuje się w…

… marketingu. Od 7 lat pomagam brandom wybić się na rynku, szukając nowych klientów i kreując kampanie, które poszerzają świadomość marki. Pracuję i przyjaźnię się z influencerami i specjalistami z różnych dziedzin. Cały czas się uczę, jestem na bieżąco z trendami i dzięki temu mam czasami inną perspektywę i pomysły promocji, niż branża muzyczna.

Plan działania jest taki – ten wpis jest tylko wstępem, poniżej znajduje się orientacyjny spis tematów, które poruszę w najbliższych tygodniach. #PROTIP będzie się zmieniał. Będzie aktualizowany. Będzie rósł. Oprócz przykładów z życia, postaram się o komentarze i wywiady z ludźmi z branży, od których możemy się czegoś wspólnie nauczyć.

Wszelki feedback jest mile widziany! Jeśli znajdziesz coś tu dla siebie, śmiało, bierz garściami. Jeśli jednak uważasz, że coś nie działa (nie mylić z „nie zadziała” – najpierw spróbuj!) lub chcesz podzielić się wiedzą – pisz komentarze i maile.

 

 

#PROTIP
czyli jak wypromować swoją muzykę w Internecie

(kolejność i tytuły tematów bardzo poglądowe, ulegną zmianie w trakcie tworzenia ;))

1. Twoja digital wizytówka
czyli czy warto mieć stronę internetową

2. Zweryfikuj swoją muzykę za 1$
czyli jak dotrzeć do największych, zagranicznych portali i dostać od nich feedback

3. Resarch od A do Z
czyli jak znaleźć blogera, który o mnie napisze

4. Skrzynka z narzędziami
czyli jak promować muzykę z głową przy użyciu nowoczesnych narzędzi online

5. Gdzie do ludzi?
czyli przegląd najpopularniejszych platform do promocji muzyki i jak na nich zaistnieć

6. Facebook, Twitter i #FOMO
czyli ile czasu naprawdę warto spędzić w social media

7. Community management poziom epicki
czyli zdobądź serca fanów niestandardowymi formami promocji

8. E-mail marketing od podstaw
czyli zapomnij o załącznikach i spraw by Twój mail został przeczytane

9. Bądź jak Beyonce
czyli dlaczego warto wiedzieć co to personal branding