Kroki w kampanii reklamowej IKEA
Uwielbiam gdy marki, których byśmy o to nie podejrzewali, decydują się na muzyczne kampanie. Zwłaszcza, gdy angażują do swoich reklam lubianych przeze mnie, debiutujących artystów.
Bez zaskoczenia, ale za to zawsze z zachwytem, oglądam kolejne reklamy marek odzieżowych czy sportowych, w których występują muzyczne gwiazdy. Nike zachwyciła ostatnią kampanią z FKA Twigs, a na naszym podwórku H&M zorganizował cykl koncertów Królestwo, podczas których wystąpili m.in. Taco Hemingway, Dawid Podsiadło czy Julia Marcell. Marki te od lat inwestują w trafianie do klientów poprzez muzykę i świetnie im to wychodzi.
Szczerze przyznam, że poczułam się zaskoczona, gdy podczas oglądania kolejnej reklamy IKEI zobaczyłam w niej młodą, polską gwiazdkę, która dopiero wybija się na naszym rynku. Formacja KROKI dała się poznać z najlepszej strony podczas warszawskiego Sofar Sounds. Ich nagranie Eyes szybko stało się jednym z najbardziej popularnych polskich klipów (zaliczając prawie 200k odsłon), jednocześnie znajdując miejsce na międzynarodowych zestawieniach Sofar Sounds.
Wokalista Jaq Merner, basista Paweł Stachowiak i zajmujący się produkcją Szatt idealnie wpasowali się ze swoim muzycznym klimatem w najnowszą kolekcję IKEA PS 2017, na którą od jakiegoś czasu mam oko ;) Magii całości dodaje Bart Pogoda, reżyser klipu.
Uwielbiamy eksperymenty i niestandardowe kooperacje – z tego też powodu chętnie zgodziliśmy się na współpracę z IKEA. Dzięki niej powstał utwór w pełni wyrażający nasze podejście do życia i tworzenia muzyki – wolność. Świat jest tak skonstruowany, że wszystko musi być nazwane, określone, skategoryzowane. My w swoich kawałkach rzucamy temu wyzwanie, mamy swój własny styl. O tym właśnie jest utwór powstały w ramach współpracy.
Za koncept kreatywny dokumentu odpowiada agencja Kalicińscy.com, a produkcją zajęła się Fog Content Agency.